ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΒΙΝΤΕΟ

ΗΧΟΣ

Αδαμιώτικη αρθρογραφία

O χώρος αυτός φιλοξενεί άρθρα ποικίλης θεματολογίας που έχετε στείλει όλοι εσεις...


 

 


ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ

Η Καππαδοκία βρίσκεται στην Κεντρική Ανατολία ,μεταξύ των πόλεων Ακσαράη ,Νίγδε Νέβσεχηρ  και Κάηζερι (Καισσάρεια ).Οι επισκέπτες μένουν κατάπληκτοι από την ιστορική κληρονομιά και την μοναδική σε όλη την γη γεωλογική διαμόρφωση .Οι κάτοικοι της περιοχής λάξευσαν τα ηφαιστειογενή εδάφη σύμφωνα με τις ανάγκες τους σε συνεργασία με την φύση ,η οποία επί εκατομμύρια χρόνια λαξεύει τους βράχους  μας προσφέρουν αυτή την εξαίσια αρμονία Διάφοροι λαοί επέλεξαν την Καππαδοκία ,ως πατρίδα ,από τις πρώτες περιόδους της ιστορίας  και οι αμέτρητες αρχαίες πόλεις και χωριά  αναμένουν ανυπόμονα να αρχίσουν ανασκαφές για να διαφωτισθή η ιστορία αυτής της περιοχή .Στην περιοχή αυτή  άκμασε η αυτοκρατορία  των Χιττιτών μετά την κατάλυση της η Καππαδοκία ονομάστηκε Ταμπάλ και έπεσε στα χέρια της Φρυγίας ,της Λυδίας των Περσών των Μακεδόνων  και άλλων .η περιοχή της Καππαδοκίας ανέκτησε την στρατηγική της σημασία κατάτην Ρωμαική περίοδο και γνώρισε μεγάλο επικισμό κατά τους Ρωμϊκους χρόνους .

Στην περιοχή κατασκεύαστηκαν χιλιάδες εκκλησίες και μοναστήρια σύμφωνα με τις αρχές του Μ.Βασιλείου ο οποίος γεννήθηκε και έζησε στην Καππαδοκία Η περιοχή αποτελούσε από ανέκαθεν στόχο επιθέσεων από ανατολάς και νότο γι’αυτό οι εκκλησίες κατασκεύαστηκαν  μακρυά από οδικές αρτηρίες.

Οι ¨Αραβες κατάστρεψαν την περιοχή αυτή και οι κάτοικοι βρήκαν προαστασία στις υπόγειες πόλεις που λάξευσαν σε ηφαιστειογενείς βράχους όπως προανέφερα και τις οποίες πόλεις οι επιστήμονες σήμερα αποκαλούν ως το όγδοο θαύμα .Οταν εξέλειψε ο φόβος των Αράβων και της εικονομαχίας που και αυτή πήρε χώρα και στην Καππαδοκία χιλιάδες εκκλησίες στολίστηκαν με εικόνες Στην Καππαδοκία κατά τον 10 ο και11ο αιώνα κατασκεύαστηκαν  πολύ αξιόλογες εκκλησίες και η εποχή αυτή ονομάστηκε χρυσή εποχή της κατασκεύης εκκλησιών στην Καππαδοκία. Στην περιοχή αυτή έλαβαν χώρα πολλές συγρκούσεις  .Εδώ ιδρύθηκε το κράτος των Σελτσουκιδών.

Οι Σελτσούκιδες Τούρκοι κόσμησαν την Ανατολία κατά την ταραγμένη αυτή περίοδο ,του 13ουαιώνος ,η οποία θεωρείται σαν η χρυσή περίοδος τους ,με απαράμιλλα θρησκευτικά ,στρατιωτικά ,πολιτικά κτίρια .Οι εκκλησίες στην Πεδιάδα της Ιχλάρας αυτήν την περίοδο κατασκεύαζονταν ελεύθερα  και επιγραφές των Σελτσούκων σουλτάνων και των Βυζαντινών ηγεμόνων αναγράφονται μαζί στους χριστιανίκους ναούς   .Το κράτος των Σελτσούκων  κατέλυσαν οι Μογγόλοι και στην συνέχεια η Οθωμανική Αυτοκρατορία ,από ελθόντας , τον13ον αιώνα και η οποία επεκτάθηκε ταχέως στην Ευρώπη ,Ασία και στην Αφρική .

Κατά τον 4ο μ.Χ αιώνα ανέπτυξαν δράση στην Καππαδοκία 3 ιεράρχες ,ο Μ..Βασίλειος ,οΓρηγόριος ο Νύσσης και οΓρηγόριος οΝαζιανζού , θεμελίωσαν στην περιοχή τον μοναστικό βίο ,με τις απόψεις των.Ο Μ .Βασίλειος κατήγετο από μεγάλη και πλούσια οικογένεια της Καππαδοκίας και επισκέφτηκε μοναστήρια της Αιγύπτου και της Παλαιστίνης και μελέτησε την ζωή σ’αυτά .δεν ενστερνίστηκε τις μεθόδους των βασανιστηρίων και της απομόνωσης για την τελειοποίηση της ψυχής.


Και έθεσε τις αρχές για μια νέα μοναστική ζωή  .Η υπακοή στους ανωτέρους  ήταν το φάρμακο για να λείψουν οι βασανισμοί και οι ταπεινώσεις και καθιέρωσε τον τρόπο οι μοναχοί να ζουν σε μικρές ομάδες .Οι μοναχοί θα έπρεπε να μάθουν ότι η φροντίδα των ασθενών και των απόρων θα ήταν το καθημερινό τους μέλημα .Αυτές οι αρχές εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά στην πόλη Βασιλειάδα που ίδρυσε κοντά στην Καισσάρεια (Cayseri).Ο Βασίλειος υποστήριζε ότι αυτές οι αρχές ήταν κατά της απραγίας  η οποία κατέστρεφε την εσωτερική ισορροπία .Τις αρχές αυτές ενστερνίστηκαν  χιλιάδες άλλοι μοναχοί οι οποίοι έκτισαν μοναστήρια στον ¨Αθωνα και στα Μετέωρα και συνέχισαν την ζωή τους συντροφιά με τον λαό ,παρέχοντας την βοήθειά τους αντί να είναι απομακρυσμένοι τελείως .Τ ον 6ο-7ο αιώνα κτίστηκαν και οι πρώτες εκκλησίες της περιοχής  .ΟΝικηφόρος Φωκάς (αυτοκράτορας  τουΒυζαντίου) όταν επισκεύτηκε την Καππαδοκία έδειξε ενδιαφέρον  για την μοναστική ζωή και προς τιμήν του κατασκεύαστηκε η εκκλησία του Τσαβουσίν .

Η Καισσάρεια ήταν η κυριότερη πόλη της περιοχής και δέχτηκε πολλές επιδρομές .Και ποιος δεν είχε βλέψεις στην περιοχή αυτή Οι επιδρομές αυτές αποτέλεσαν τον μόνιμο κίνδυνο του Βυζαντίου και οι κάτοικοι αυτής της περιοχής υποχρεώθηκαν να λάβουν τα μέτρα τους κατασκεύαζοντας φρούρια ,στις κυριότερες οδικές αρτηρίες και επινοήθηκαν συστήματα  επικοινωνίας με φώτα για να ενημερώνεται ταχύταταη η Κωνσταντινούπολη ,τηλέγραφος με φώτα που χάριν τους η Πόλις ενημερώνονταν πολύ γρήγορα για τους κινδύνους από τον νότο .Οι βυζαντινοί  είχαν χωρίση τον στρατό σε ομάδες και κάθε ομάδα μπορούσε να κινηθή ανεξάρτητα από την άλλη αναλαμβάνοντας κάθε μια τα θέματα που την αφορούσαν. Η τελευταία λύση στην άμυνα ήταν οι υπόγειες πόλεις τις οποίες οι κάτοικοι της περιοχής  σε περιπτώσεις ανάγκης και κινδύνου χρησιμοποιούσαν και κατέφευγαν εκεί για όσο χρόνο χρειάζοταν .Οι πόλεις μπορούσαν να φιλοξενήσουν 10000 χιλ  ανθρώπους με τα ζώα τους και τα τρόφιμά τους για 6 μήνες με αποχεύτεσεις και σύστημα αερισμού τέτοιο   ώστε να αερίζονται όλοι οι χώροι  πολύ καλά μέχρι και τον τελευταίο όροφο. Οι άλυτες απορίες ακόμα σήμερα για μας είναι που πήγε τόσο χώμα  που έβγαλαν από τις εκσκαφές  πόσος χρόνος δαπανήθηκε για την κατασκεύη τους  ποίοι και πότε χρησιμοποίησαν αυτές τις υπόγειες  πόλεις .Καμμιά επιγραφή καμμιά διακόσμηση δεν υπάρχει που να φανερώνει κάτι ,που υποτίθεται ότι κατασκεύαστηκαν σε περιόδους μεγάλων κινδύνων για την Καππαδοκία. Οι πόρτες έκλειναν από μέσα και άνοιγαν μόνον από μέσα με τεράστιες ρόδες από πέτρα ,οι διάδρομοι είναι στενοί και τα χονδρά άτομα δεν περνούσαν  ,έτσι ώστε να μπορούν να απομονώνουν αυτόματα τον κίνδυνο .Οι υπόγειες πόλεις υπήρχαν πριν τον Χριστιανισμό .είχαν 8-9 ορόφους  . 


ΟΙ ΚΩΝΟΙ ΤΗΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ


Οι κώνοι της Kαππαδοκίας είναι 1 από τα θαύματα της φύσης ,χαρίζουν παραμυθένια όψη στην Καππαδοκία ,έχουν σχηματισθή μετά από γεωλογικές μεταμωρφώσεις 100μυρίων χρόνων  .Οι λαξευτοί βράχοι υπάρχουν μόνον στην Καππαδοκία και η ιστορία τους αρχίζει με τις ηφαιστειογενείς δραστηριότητες στην Κεντρική Ανατολία Η.έκταση των λαξευτων βράχων είναι 288τετρ .χιλ και προστατεύεται από Β ,με το ποτάμι Κιζιλιρμακ  από Αμε ποτάμι Νταμσα ,απόΔ με το ποτα μι του Νεβσεχίρ (Νέα Πόλη),και από Ν με τα όρη  Οηλου καιΕρμιλ.  Τα ηφαιστειογενή εδάφη έχουν τα κάτω στρώματα τέφρα και από πάνω βαζάλτη και ανδεζίτη .Οι βαζάλται και οι αδεζίται σκέπασαν στην αρχή όλη την περιοχή αλλά με πέρασμα των χρόνων  χάθηκαν και τώρα υπάρχουν μόνον σε ορισμένες περιοχές . αυτοί οι βαζαλται  είναι σήμερα τεμάχια πάνω σε υψώματα ή σε τέφρα  .Αυτοί οι κώνοι σχηματίστηκαν κατά την 4η γεωλογίκη περίοδο σε κατάλληλες περιοχές ,από τις βροχές και την αποσάθρωση του εδάφους . Το ύψος τους φθάνει τα 40 μ ,έχουν σχήμα κώνου και στην κορυφή υπάρχει τεμάχιο από βαζάλτη  (καπέλο σαν μανιτάρι ) .με την αποσάθρωση λεπταίνει ο κορμός ,κάτω από την κορυφή  κι καπελάκι του κώνου πέφτει  τότε ο κώνος λεπταίνει και χάνεται .αυτή η κατάσταση συνεχίζεται και στις μέρες μας  και οι παλιοί αντικαθίστανται από άλλους . Οι κώνοι ή οι νεραϊδένιες καμινάδες ,όπως τις αποκαλούν είναι το έμβλημα της Καππαδοκίας και βρίσκονται εν γένει στο τρίγωνο Ούργκιουπ ,Ούτσχισαρ και Άβανος.

Καραβασίλης Κωνσταντίνος

 

 

 


Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Μεσημέρι στο Κολωνάκι. Καφές  στην πλατεία.

Η περιοχή είναι αποκλεισμένη περιμετρικά. Μπράβοι παρατεταγμένοι σε σχήμα Π. Περαστικοί κοιτάζουν περίεργοι το θέαμα.
Στη μέση αυτός. Μαύρο κοστούμι, μαύρο πουκάμισο, όρθιος μιλάει στο κινητό. Πίσω του άλλος μπράβος-κολαούζος του κρατάει στα χέρια ευλαβικά το  πούρο του. Γυρνάει. Τραβάει μια ρουφηξιά και  συνεχίζει. Ο κολαούζος εξακολουθεί να του το κρατάει, περιμένοντας την επόμενη ρουφηξιά. Μπράβος πούρου. Επάγγελμα του μέλλοντος. 
Φθινοπωρινό μεσημέρι στο κέντρο της πόλης, η δημόσια επίδειξη της αήττητης ηλιθιότητας. Είναι πλούσιος. Έχει πολλά λεφτά. Aπό  πού; Απροσδιόριστο.

Ο πλούσιος αυτής της χώρας δεν κάνει..!!!; Έχει!!!.
Κάτι γενικώς.  Καράβια, προμήθειες, λαθρεμπόριο πετρελαίου, πλαστά τιμολόγια, ποδοσφαιρικές ομάδες-πλυντήρια, αγοραπωλησίες παικτών, εικονικά συμβόλαια, πουλάει φάρμακα στα νοσοκομεία στην τριπλάσια τιμή, εισαγωγή από την Κύπρο, εκμεταλλεύεται εμπορικά ακίνητα της εκκλησίας, καταπατάει δημόσιες εκτάσεις, χτίζει στη Μύκονο συγκρότημα κατοικιών με συνέταιρο γνωστό πολιτικό, αλλαγές συντελεστή δόμησης, μόνο για την περίπτωσή του, έχει αναλάβει τη διαφημιστική καμπάνια υπουργείων, διαχειρίζεται τα λεφτά των ασφαλιστικών ταμείων, πουλάει τηλεοπτικά κανάλια που του χαρίζει το κράτος, αύξηση κεφαλαίου, τραπεζική εγγύηση, δάνεια, offshore εταιρείες, κωδικοί, μπράβοι. Πούρα. Χοντρός σβέρκος.
Οι περαστικοί απολαμβάνουν το θέαμα. Κουνάνε το κεφάλι ειρωνικά.
Το θέμα είναι τα λεφτά Αυτό μου είπε κι ο μπαμπάς.

Μια χώρα που δεν παράγει τίποτα και έχει τόσους πολλούς πλούσιους.
Δεν δημιουργούν, αλλά έχουν διασυνδέσεις. Σωστοί άνθρωποι στις σωστές θέσεις. Βιτρίνες. Ταμίες. Μεταφορά χρήματος, όχι δημιουργία πλούτου.
Δεν βγάζουν χρήματα, υπεξαιρούν.
Οι πλούσιοι ξέρουν πολύ καλά από πού προέρχονται τα χρήματά τους.
Τα αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι ως προϊόν εγκλήματος.
Τα τρώνε γρήγορα και επιδεικτικά. Όπως οι γκάνγκστερς..
Σε ολόκληρο τον κόσμο μόνο δύο άρχουσες τάξεις έχουν υιοθετήσει ως τρόπο ζωής το lifestyle της κολομβιάνικης μαφίας.
Οι Ρώσοι ολιγάρχες και οι Έλληνες πλούσιοι.
Θηριώδη τζιπ στα στενά δρομάκια, παρκαρισμένες πόρσε στα κλαμπ, αστυνομική προστασία, γουόκι τόκι, μπράβοι, ημίγυμνες ξανθιές, χοντροί σβέρκοι.
ΚΔΟΑ!!!!!!( Κτηνώδης Δύναμη- Ογκώδης Άγνοια)

Στον υπόλοιπο κόσμο οι πραγματικοί πλούσιοι μοιάζουν με φοιτητές στα Εξάρχεια. Σνίκερς, φούτερ και κουκούλες.
Ανακάλυψαν ένα τσιπάκι, έστησαν τη Microsoft, την Apple, έφτιαξαν ένα πρόγραμμα, φαντάστηκαν μια κοινότητα, το Facebook, βάζουν την εταιρεία τους στο χρηματιστήριο έναντι 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων φορώντας τζιν, στο υπόγειο γκαράζ παίζουν ακόμα Nirvana με τις φοιτητικές τους κιθάρες.
Εδώ δεν υπάρχουν κιθάρες.

Ούτε πανεπιστήμια. Ελληνικός ληστρικός μικροκαπιταλισμός, κλοπιμαία.
Ξαπλώστρες 3.000 ευρώ στην παραλία. Ο ένας δίπλα στον άλλον….Πάνω στον άλλον. Όλοι μαζί. Δεν θέλουν να κρυφτούν, θέλουν να φανούν. Ποιος έχει το πιο μεγάλο, σπίτι, το πιο μεγάλο κότερο!!!! Αγωνιούν  για  μια  φωτογραφία  τους  σε  φτηνές  κίτρινες  φυλλάδες  που λερώνεσαι άμα τις ξεφυλλίσεις. Αγοράζουν   παρέα,   δημοσιότητα,   σεξ,   σταρς,   μις,  θεές,  απόλυτες, υπέρλαμπρες, δύμετρες. Ξανθιές με μαύρη ρίζα. Από  τη  μαζική  παραγωγή των καλλιστείων. Μια δυο γυμνές φωτογραφίες και μετά στον αγώνα. Στο ανελέητο κυνήγι στη σκληρή ζούγκλα της ζωής. Η ανεργία στις νεαρές γυναίκες μέχρι τα 30 φτάνει στο 40%.Πιράνχας,  κόβουν  βόλτες  από  φωτογράφιση  σε  κότερα,  από πασαρέλα σε επισκέψεις κατ' οίκον. Το ίδιο παμπάλαιο συγκινητικό όνειρο. Μια μέρα ο πελάτης θα ερωτευτεί και θα την κάνει κυρία. Ένας  γάμος,  τώρα  πριν  να  'ναι  αργά,  τα χρόνια περνάνε γρήγορα, νέο εμπόρευμα βγαίνει στην αγορά κάθε σεζόν. Τα πούρα διαλέγουν. Επιλέγουν την επόμενη trophy wife.Επιλέγουν  και  επιλέγονται. Ε9 κυκλοφορούν σε φωτοτυπίες, αγοραπωλησίες, ντιλ κλείνονται..Τα κοσμικά περιοδικά γράφουν για πανέμορφα μοντέλα που φωτογραφίζονται σε ακριβά μαγαζιά με νεαρούς ζεν  πρεμιέ της αθηναϊκής νύχτας.  Συναντάνε  γιους  πλουσίων με την ελπίδα να «κατακτηθούν». Νέες  ιδιότητες της κοσμικής ζωής. Κληρονόμοι. Γιοι εισηγμένων. Πολύφερνοι γαμπροί με πολλές κατακτήσεις. Οι βίζιτες της πρώτης σελίδας. Ο  πλανήτης  μπαίνει  στον τρίτο χρόνο της οικονομικής κρίσης. Ο δύσκολος χειμώνας.  Οι  ελληνικές  πολιτικές εφημερίδες, αυτιστικές πάντα, στο πιο βαθύ τούνελ της κρίσης, εισάγουν στην ύλη τους κοσμικά ένθετα. Χρώματα  πολύχρωμα,  γυαλιστερές  φωτογραφίες.  Δες  το 16χρονο ζάπλουτο ξέκωλο, πώς διασκεδάζει στα μπουζούκια!!! Ζηλεύεις;  Δες  το  νεαρό  πάμπλουτο  κληρονόμο  αγκαλιά  με  τη θεά, την προκλητική miss young!!! Θα κάνουν προγαμιαίο συμβόλαιο; Η  Ελένη ρίχνει με νάζι το τιραντάκι να φανεί η ρόγα, μην πέσει η τηλεθέαση. 5.000 άτομα στο γάμο, τραγούδησε ο Ρέμος, εσύ δεν ήσουν εκεί; Εσένα ο μπαμπάς σου δεν έκανε λαθρεμπόριο πετρελαίου!!! Η μαμά σου δεν ήταν συμβολαιογράφος στα μεγάλα ντιλ ακίνητης περιουσίας!!!! Πού πας ρε!!!! Δεν  ξέρεις  ούτε  ένα  γενικό  γραμματέα υπουργείου, έναν ταμία κόμματος έστω!!! Τι άτυχος που είσαι ρε!!!! Όλα  διορθώνονται  όμως,  άρχισε  τώρα, κάνε κοιλιακούς, κάνε προσθετικές στήθους, κάνε κάτι. Αν δεν είσαι αγοραστής, γίνε τουλάχιστον εμπόρευμα.

Η  Ελλάδα, αδιόριστη πτυχιούχος, κλείνει τα μάτια, πέφτει στο κρεβάτι για μια μονιμοποίηση στο δημόσιο. Υπέρβαρη πηδάει απ το μπαλκόνι. Γυρνάει  το  ρολόι  μια ώρα πίσω. Μεσάνυχτα Κυριακής. Ετοιμάζεται για τον πιο  βαρύ  χειμώνα.  Μπερδεμένη,  πεινασμένη, εν πλήρει συγχύσει, δηλώνει αθώα. Ήταν  ωραίο  το  έργο,  εύκολο,  χωρίς κόπο, θεαματικό σαν μεταμεσονύχτια κολομβιάνικη  σαπουνόπερα  του  Άλφα,  με  βαρόνους κοκαΐνης, μπράβους και μικρά  κοριτσάκια που πάνε στον πλαστικό χειρούργο με παιδιάστικη αφέλεια για να πιάσουν την καλή, να τις διαλέξει ο αρχηγός της συμμορίας. Η επέμβαση κρατάει 45 λεπτά. Μετά ακολουθεί τελεμάρκετινγκ. Κατσαρόλες, στρώματα και όργανα γυμναστικής, 29,99 ευρώ σε 6 δόσεις.

Πού  είναι  η  άλλη  Έλλάδα;;;;  Η  Ελλάδα  του 5%.;;;; Η Ελλάδα της γνώσης, της επιστήμης  και  της  έρευνας;;;;. Η Ελλάδα της τέχνης, του πολιτισμού και του πνεύματος.;;;; Η Ελλάδα του  αντοπάριστου αθλητισμού(βλέπετε χρειαζόμαστε επεξηγήσεις γιατί κινδυνεύουμε να παρεξηγηθούμε!!!), της ευγενούς άμιλλας και  του θαυμασμού του καλού κ αγαθού.;;;; Η Ελλάδα της δουλειάς, της προκοπής και  της  εξέλιξης.;;;  Η  Ελλάδα  του  μέτρου,  της  μετριοφροσύνης και της σύνεσης.;;; Κι όμως υπάρχει η Ελλάδα αυτή, υπάρχει, αναπνέει και λειτουργεί. Μόνο  που  είναι  χαμένη  μέσα στο υπόλοιπο 95% όπως περιγράφεται στο παραπάνω κείμενο.  Αυτό  το  95% χρεωκόπησε την Ελλάδα. Η διάσωσή της φορτώνεται στο  υπόλοιπο 5%.Ανακαλύψτε  το,  αποκαλύψτε το, διαδόστε το, ενισχύστε το, συμπληρώστε το....

Ίσως τότε φανεί η αρχή της ελπίδας............................

Αφιερωμένο στους φίλους μου.

Θανάσης Στεφ. Παπαοικονόμου

 


 

Προσοχή ! αυγά φιδιού σε παραλίες

Ήρθαν στην αρχή για τους κομμουνιστές

Δεν αντέδρασα ,δεν ήμουν κομμουνιστής.

Μετά ήρθαν για τους Εβραίους

Δεν αντέδρασα ,δεν ήμουν Εβραίος .

Μετά ήρθαν για τους συνδικαλιστές

Δεν αντέδρασα, δεν ήμουν συνδικαλιστής.

Μετά ήρθαν να πάρουν εμένα αλλά δεν είχε απομείνει κανείς ,

για να αντιδράσει .

 

First they came ,Friedrich Niemoller  ,1955

 

Το παραπάνω ποίημα είναι ενός Λουθηριανού  πάστορα – και όχι του Μπ. Μπρέχτ  όπως πολλοί πιστεύουν –το οποίο αναφέρεται στην εποχή της Ναζιστικής  Γερμανίας .Τότε που πολλοί Γερμανοί κατέπεσαν από το είδος του ανθρώπου σε αυτό του υπανθρώπου .Μετά την ήττα του Ά παγκόσμιου πολέμου  ταπεινωμένοι και καταχρεωμένοι  αναζητούσαν  σωτήρα  και εχθρό  -αποδιοπομπαίο τράγο .

Τότε εμφανίστηκε ένας σωτήρας ,ο οποίος υπέδειξε και τον εχθρό  ή μάλλον τους εχθρούς ,ήτοι κομμουνιστές ,τσιγγάνοι ,εβραίοι ,και ένας καθυστερημένος  Ολλανδός  για αφορμή .

Μεθυσμένοι από τον απλουστευμένο λόγο του Αδόλφου και με την πολεμική βιομηχανία να γίνεται μοχλός πλούτου και ευμάρειας ,οι Γερμανοί πίστεψαν ότι εφηύραν τον αυτόματο πιλότο –πολύ πριν αρχίσει να οδηγεί τα αεροπλάνα-ο οποίος θα τους οδηγούσε για πάντα θα τους έκανε πολίτες της Deutscheland uber alles .Μα μετά το δράμα ,φωτιά μίσος καταστροφή ,Δρέσδη ,Καλάβρυτα ,Δίστομο ,Αουσβίτς  και αιώνια ντροπή ,ένας λαός που δεν έβγαλε άχνα όταν η κυβέρνηση του σε άμεση συνέργεια με τον ίδιο διέπραττε τα φρικτότερα εγκλήματα που είδε αυτή η ήπειρος και θα μείνει αιώνια το στίγμα του λαού που δεν μίλησε

Δεν θα το υποστηρίξω ότι γινόμαστε μεσοπολεμική Γερμανία .Αλλά θα υποστηρίξω ότι το ποίημα του πάστορα έχουμε αρχίσει να το απαγγέλουμε .Ετοιμάζετε αγαπητοί πογκρόμ  και Γκουαντανάμο με την ονομασία <<Κέντρα Φιλοξενίας  Μεταναστών >>.Κάθε έννοια δημοκρατία θα καταπατηθεί και μαζί και η νοημοσύνη μας .¨¨Οσοι ταλαίπωροι θα συλλαμβάνονται χωρίς χαρτιά στην Ελλάδα θα κλείνονται χωρίς  δίκη σε στρατόπεδα συγκέντρωσης για ένα χρόνο ώστε να μην ενοχλείται το πόπολο

Κάτι αντίστοιχο που συμβαίνει  στο Γκουαντανάμο  ή μάλλον κάνω λάθος εμείς δεν είμαστε χαζοαμερικανοί  εμείς γεννήσαμε την δημοκρατία ,αλλά μάλλον η  γέννα ήταν με καισαρική ,μην πονέσουμε κιόλας .Αλλά στο κάτω κάτω τι μας νοιάζει εμάς εμείς δεν είμαστε μετανάστες ,άλλωστε ο υπουργός δεν τα είπε στρατόπεδα  συγκέντρωσης αλλά κέντρα φιλοξενίας μια χαρά θα περνάνε ,καλύτερα από μας μη σου πω .

Και όταν θα έρθει και η σειρά των πρεζάκηδων ,ούτε τότε ,κουβέντα δεν θα πω ,ας μην  έμπλεκαν .Ούτε για τους τσιγγάνους θα πω κουβέντα δεν πληρώνουν φόρους .Και όταν θα  έρθει η σειρά των ανέργων ,ούτε τότε κουβέντα δεν θα πω ,αν ήθελαν θα εύρισκαν δουλειά ,αυτοί φταίνε που είναι άνεργοι.Και μετά όταν θα λένε δούλεψε μέχρι τα εβδομήντα εγώ βράχος κουβέντα ,σιγά νέος δεν είμαι..¨Όταν οι πυρόπληκτοι της Πελοποννήσου ζητήσουν βοήθεια ,αφού δεν έμεινε τίποτα όρθιο,θα πω …ως εδώ φτάνει πολλά πήρατε .Εγώ έστειλα και μήνυμα του ενός Ευρώ στον τηλεμαραθώνιο ,άσε που είστε και Πελοποννήσιοι..

Οταν θα έρθουν και για μένα ,εγώ θα πω δεν ψήφισα δεν έχουν επάνω μου εφαρμογή οι νόμοι για αυτό …Αφήστε με, Αφήστε με !Μη με τραβάτε .Θα κάνω φασαρία και θ’ακούσουν όλοι….

Μαρία Λιναρούδη-Παπαζά

 


 

 

Όταν ξεψυχούσε ο ναζισμός


Το βράδυ της 28 Απριλίου 1945 μερικοί αξιωματικοί των ¨Ες-¨Ες φέρανε στο καταφύγιο της καγκελαρίας σούρνοντας σχεδόν τον στρατηγό Φογκελάιν. Τούτος ο άνθρωπος είχε λιποταχτήσει. Ντυμένος πολιτικά προσπάθησε να φύγει από το Βερολίνο, για να πάει να κρυφτεί ποιος ξέρει που. Αφού του ξηλώσανε όλα τα διακριτικά και τα παράσημα, ο Χίτλερ διέταξε να τον εκτελέσουνε.. Ο τουφεκισμός να γίνει μέσα στο <<μπάνκερ >>,αφού προηγούμενα τον διατάξανε να βγάλει τις μπότες του και τις κάλτσες του και να περπατήσει ξυπόλητος ίσαμε τον τόπο της εκτέλεσης του Κανένας δεν έμαθε αν η Εύα Μπράουν είπε τίποτε, μια και ο Φογκελάιν ήταν στενός συγγενής της. Αν ήθελε, βέβαια θα κατόρθωνε να τον γλυτώσει από το απόσπασμα Γιατί όλοι ξέρουμε πιά όλοι πόση επιρροή είχε στο Χίτλερ. Αλλά ήταν τόσο φανατική, όσο και κείνος. .Για κανένα λόγο, λοιπόν, δε θα υπεράσπιζε κάποιο που θα τον θεωρούσε προδότη. Στις 29 Απριλίου κατά χαράματα, σχηματίστηκε ένα εκτελεστικό απόσπασμα και για τρεις άλλους ανώτερους αξιωματικούς, που λιποτάχτησαν κι αυτοί πριν μια βδομάδα και τους πιάσανε οι Εσεσίτες. Tους τουφεκίσανε και αυτούς. Στις εννιά το πρωϊ τα κανόνια σταματήσανε.

Στη Βίλχελμστράσσε οι Ρώσοι, περάσανε στην επίθεση, προσπαθώντας να κυριεύσουν την αυτοκρατορική καγκελαρία και σαν πολύτιμο λάφυρο, να βάλουν στο χέρι, τον Αδόλφο Χίτλερ. Όλοι σωπαίνανε σα ν’ αναρωτιόντουσαν ‘μήπως ήρθε πιά η ώρα ¨? ¨ένα τέταρτο αργότερα ένας σύνδεσμος έφερε τα νέα …ο εχθρός αναχαιτίστηκε σε πεντακόσια μέτρα από το καταφύγιο. Σ΄ όλο το διάστημα αυτό, οι λοχαγοί Βίλλυ Μόργε και Λούντβιχ Βόλφ,καθώς και ο ανθυπολοχαγός, Χέρμαν Σμίθ ήταν σκυμμένοι πάνω από τον χάρτη του Βερολίνου μέσα σε ένα απόμερο γραφείο του <<μπάνκερ >>.

Τα πράγματα δεν ήταν πιά καθόλου ευχάριστα. Τούτοι όμως ήταν αρκετά ικανοποιημένοι επειδή μπόρεσαν και βοήθησαν όλους εκείνους τους δραπέτες των στρατοπέδων, που κρύβανε από πολλές μέρες πριν στα βάθη ερειπωμένων υπογείων. Τους είχανε βοηθήσει στέλνοντας να ενωθούν με την ρωσική στρατιά που προχωρούσε ακάθεκτη στην καρδιά του Βερολίνου. Από το προηγούμενο βράδυ οι τρείς αξιωματικοί είχαν αποφασίσει να μην περιμένουν το τέλος τους μέσα σε κείνη την τρύπα της κόλασης. Σκεφτήκανε και βρήκανε ότι μονάχα δυό τρόποι υπήρχανε για να ξεγλιστρήσουνε από τα νύχια του μαύρου αυτού θανάτου. ,ο ένας ήταν να<< πέσουν >>πολεμώντας σαν πραγματικοί αξιωματικοί. Ο άλλος να φορέσουν πολιτικά και να εξαφανιστούνε από το πρόσωπο της γης. Ήταν νέοι, τίμιοι στρατιώτες δεν είχαν πειράξει ποτέ τους κανένα και είχαν βοηθήσει κόσμο και κοσμάκη. Δεν θέλανε λοιπόν να πεθάνουνε . Το να δραπετεύσουνε, φυσικά, την τελευταία αυτή στιγμή που <<πνιγόταν το καράβι τους>> ήτανε αληθινή προδοσιά. Άλλά και γιατί να πεθάνουνε, όμως, αφού αυτοί, όπως και άλλοι όμιοι τους δεν φταίγανε σε τίποτα?.

Ώρες ολόκληρες βασανίστηκαν με τούτες τις σκέψεις. Στο τέλος πήρανε την απόφαση --Πρέπει να δραπετεύσουμε είπε ο πρώτος ο ο Βίλλυ Μόργε. Με το να θυσιαστούμε δε βγαίνει σε τίποτε. Ούτε πρόκειται να κερδίσουμε την αθανασία. Άλλωστε, κάποιοι από τους δικούς μας τώρα μπορεί να ζούνε. γιατί λοιπόν να πεθάνουμε χωρίς λόγο και να μη συνεχίσουμε ειρηνικά την ζωή μας, κάπου σε κάποιο μακρυνό χωριό ¨? Δεν ξέρω τι θα γίνει με τον φύρερ και ποιο θα είναι το τέλος του. Αυτό που μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα είναι ότι η Γερμανία θα ξαναπάρη πάνω της πολύ γρήγορα. Οι. αλλοι συμφωνήσανε ΄’.θα δραπετεύανε από κει μέσα το πολύ μέχρι το μεσημέρι την άλλη μέρα. Η αλήθεια ήταν όμως ότι έπρεπε να αποφύγουνε με κάθε τρόπο και με κάθε θυσία τον Μάρτιν Μπόρμαν. Η απόφαση του ήταν ότι έπρεπε να δραπετέψει οπωσδήποτε και τούτος. Το είχε πει μάλιστα και το είχε δηλώσει με πλάγιο τρόπο στο Μόργκε, γυρεύοντας την αποτελεσματική βοήθειά του. Μ’όλα αυτά ήταν ικανός να τους καρφώσει στα Ες-Ες, αν μυρίζονταν ότι και αυτοί λογαριάζανε να ξεγλιστρήσουν από κει μέσα. Δεν είχε έλεος για τίποτα και για κανένα όμως οι τρεις αξιωματικοί με όλες τις απανωτές προσπάθειες τους δεν τα καταφέρανε να ξεφύγουνε .

Οι πόρτες του <<μπάνκρε >>είχανε διπλοκλειδωθεί, ακριβώς για τον φόβο των Ρώσσων, που βρίσκονταν, το πολύ τριακόσια, ή το πολύ πεντακόσια μέτρα από το καταφύγιο. . Για να βγή κανείς έξω απ’ αυτό έπρεπε να έχη εντολή για ειδική υπηρεσία. Σ’αυτό το διάστημα ο Μπόρμαν, στο γραφείο του, υπαγόρευε μήνυμα προς τον Νταίνιτς ΄΄ <<Καθημερινά εδραιώνεται μέσα μας ολοένα και περισσότερο η εντύπωση πως οι μεραρχίες του τομέα του Βερολίνου μένουν αδρανείς. Όλες οι πληροφορίες που μας αποστέλνονται λογοκρίνονται,,μεταμορφώνται ή κατακρατούνται από τον Κάιτελ . Σε γενικές γραμμές μόνο εγώ μπορώ να επικοινωνήσω με το εξωτερικό. Ο φύρρερ σας διατάζει να ενεργήσετε αμέσως και με τρόπο ανελέητο ενάντια σε όλους τους προδότες. . ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ΄΄Ο φύρρερ είναι ζωντανός και διευθύνει την άμυνα του Βερολίνου με πολύ κέφι και διάθεση. Ξαναβρήκε τον ευατό του. -Μπόρμαν>>

Ο υπαρχηγός του ναζιστικού , είχε προσβληθή από μανία καταδίωξης. στο μεταξύ οι Ρώσσοι κάνανε αλλεπάλλες εφόδους. Χτυπήσανε το καταφύγιο απ’ όλα τα σημεία. Τούτο άντεχε, όμως, όσο τίποτε άλλο. Το απέραντο υπόγειο βούιζε σαν μια πόλη ολόκληρου κόσμου. Ενός πλανήτη εκατομμύρια έτη φωτός πέρα από την γη. Όσοι βρισκόντανε εκεί κάτω και όσοι σωθήκανε απ’αυτούς, μιλούσανε αργότερα για κάποιο μεταφυσικό τρόμο που δοκιμάσανε μέσα σε τούτο. Το μεσημέρι της 30 Απριλίου, ο Χίτλερ προγευμάτισε μαζί με την Εύα Μπράουν,. Ύστερα πήρανε τον καφέ τους κουβεντιάζοντας χαμηλόφωνα.

Ύστερα ο ο φύρρερ κι η γυναίκα του αποσυρθήκανε. Ήταν τρεις και μισή. Από εκεί και πέρα οι μαρτυρίες είναι αόριστες και αντιφατικές. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες που συγκέντρωσε αργότερα η Ιντέλλιτζενς Σέρβις, ακούστηκε ένας πυροβολισμός,. κυλίσανε μερικά δευτερόλεπτα αμηχανίας και δισταγμού. με μιάς κατόπιν ο Γκαίμπελς και ο Μπόρμαν ορμίσανε στο δωμάτιο του φύρρερ. Βρήκαν το Χίτλερ, ξαπλωμένο σε ένα καναπέ. είχε ποροβοληθεί στο στόμα. Η εύα Μπράουν ήταν και αυτή νεκρή. Μα δεν είχε χρησιμοποιήση το όπλο της. Είχε καταπιεί κυάνιο.Από τη γραμματέα του Μπόρμαν, την Κρύγκερ, υπάρχει η παρακάτω μαρτυρία ΄΄<< Στο τέλος του απογεύματος της 30 Απριλίου, επειδή είχα μείνη χωρίς νέα από το προϊ στάμενό μου, πήγα και χτύπησα την πόρτα του. δεν πήρα απάντηση. Μ’όλα αυτά μπήκα στο δωμάτιο, με την σκέψη ότι ίσως μου είχε αφήσει κάποιο σημείωμα στο γραφείο του. τον βρήκα καθισμένο σε μια μεταλλική πολυθρόνα, ακίνητο, με τα μάτια καρφωμένα στο ταβάνι.

Σκέφτηκα τότε ασυναίσθητα ότι είχε αυτοκτονήσει. τον φώναξα με το όνομα του.Εκείνος τότε πετάχτηκε μεμιάς πάνω και με ρώτησε τι τρέχει. και η Κρύγκερ συνεχίζει΄΄,<<Ο Μπόρμαν χαμογέλασε πικρά. ¨Έπειτα με έπιασε από το μπράτσο και με παρέσυρε, έξω στο διάδρομο. Γοργά, άνοιξε μια σκοτεινή κάμαρα, που την φώτισε με το κλεφτοφάναρό του. Τέσσερεις Ες-Ες φυλάγανε στα σκοτεινά. Ο Μπόρμαν κατεύθυνε το κλεφτοφάναρό του προς το βάθος του δωματίου, όπου διέκρινα μόλις μια στιγμή δυό πτώματα. Μηχανικά έκανα το σημείο του σταυρού.

Την εκδοχή πως ο Χίτλερ αυτοκτόνησε με περίστροφο και η Εύα Μπράουν με δηλητήριο τη δίνει και ο σωφέρ Κέμκα, που μπήκε στο δωμάτιοκαι αυτός. Αντίθετα η έκθεση της αυτοψίας με ημερομηνία 8 Μαϊου 1945, που υπογράφτηκε από τους Σοβιετικούς και δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1968, αποδείχνει πως ο θάνατος των δύο συζύγων προκλήθηκε από δηλητήριο. Τα δύο πτώματα μετάφερθηκανε στην αυλή της καγκελαρίας από τον καμαριέρη Λίγκε και τον Ες-ΕςΓκένσε. Ο Βίλλυ Μόργκε που κατάφερε να δραπετεύσει από το <<μπανκερ >>μαζί με το Λούνβιχ Βόλφ και τον Χέρμαν Σμίθ, διηγείται στο προσωπικό του ημερολόγιο ΄΄Δεν είχανε περάσει ούτε εικοσσιτέρες ώρες από την στιγμή που εγκαταλείψαμε το <<μπάνκερ>> καιπληροφορηθήκαμε από κάποιονπου βρισκόταν στο καταφύγιο, ότι ο Χίτλρε αυτοκτόνησε μαζί με την γυναίκα του. Αυτοκτόνησε μέσα στον υπόγειο εκείνο τάφο της καγκελαρίας, όπου είχε θαφτεί σαν ένας σύγχρονος φαραώ, πρίν από αρκετούς μήνες. Την άλλη μέρα, δηλαδή την 1ηΜαϊου λίγο προτού εισβάλουν οι Ρώσοι στο καταφύγιο, αυτοκτόνησε επίσης οΜπούρκντρόφ, ο Κρέμπς και Γκαίμπελς Ο τελευταίος προτού να αυτοκτονίση σκότωσε τα πέντε παιδιά και την γυναίκα του.Ο ίδιος άνθρωπος που μας είπε όλα αυτά, ισχυρίστηκ ακόμα ο Μπόρμαν βρέθηκε σκοτωμένος κοντά στην γέφυρα Βάιντεταμσκ..

Τον Ιούλιο του 1946 γίνηκε αναπαράσταση στο κήπο της καγκελαρίας. Από τις φυλακές της Λιουμπλάνκα όπου ήτανε, μεταφερθήκανε επί τόπου ο Μενγκερχάουζεν, οΕχτμαν,ο Λίνκε, ο Γκένσε, ο Κούντς ο Φός ο Μόνκε ο Ρατενχούμπερ και ο Μπάουρ. Υποχρεωθήκανε να αναπαραστήσουνε τον θάνατο,την αποτέφρωση και την ταφή. Μετά από αυτό, οι κρατούμενοι μεταφερθήκανε πίσω στη Μόσχα και ο φάκελος της υπόθεσης έκλεισε Μ’όλο το σκεπτικισμό τους του 1945,οι Ρώσοι μοιάζανε αυτή την φορά να έχουν αποδεχτεί 1)πως ο Χίτλερ είχε αυτοκτονήσει και 2)πως το σώμα που είχε υποβληθεί σε νεκροψία όταν το βρήκανε μισοκαμένο ήτανε του φύρερ. Πάντως κάθε εικασία ότι ο Χίτλερ δεν πέθανε, καταρρέει μπροστά στο ατράνταχτο επιχείρημα που διατύπωσε ο Φρανσουά Πονσέ΄΄

Τά λόγια είναι περιττά. ¨Αν ο Χίτλερ δεν ήτανε νεκρός, ο Γκαίμπελς δε θα αυτοκτονούσε μαζί με ολόκληρη την οικογένεια του.

Μαρία Λιναρούδη-Παπαζά

 


Για το χωριό μας

To 1996 σε εκδρομή στη Ρόδο πήγα στη κοιλάδα με τις πεταλούδες .Ανεβαίνοντας σιγά την ανηφοριά , μονολογούσα , <σιγά το πράμμα , έχουμι  ιμείς τνα Αγιά Παρασκευή που το μέρους αυτό δεν πιάν χαρτουσιά μπρουστά στου θκόμας >. Κάποιος όμως που με άκουσε  να μουρμουρίζω, με ρώτησε και μου λέει <Κυρια μου απο το Αδαμ είστε >? Τρέλλαθηκα!  Γύρισα και είδα  ΄ένα κύριο που ήταν με την κυρία του και το παιδάκι του και μου λέει <έχεις δίκαιο>!

Είχε έρθει κάποτε επισκεψη στο χωριό, με τους Μουτζικάδις και τον έμεινε η εικόνα της Αγίας Παρασκευής. είναι πολύ βασικό να το ομολογούν οι ξένοικαι μεις να το αγνοούμε!

¨¨Οταν ήρθαν παλιά οι εθελοντες και εφτιαξαν εκείνα τα δρομάκια ηταν πολύ καλά, τώρα όμως η κατάσταση που επικρατεί κάθε άλλο παρά καλή μπορεί να χαρακτηριστεί, έχει τα μαύρα της τα χάλια .δεν μονιάζουμε μας έφαγε η φαγωμάρα , μια χούφτα άνθρωποι μείναμε ,το ποιός να κάνει κουμάντο θα μας φάει. Δεν παραδειγματιζόμαστε από τους κοντοχωριανούς μας που μπροστά στο Αδάμ δεν διαθέτουν καμμιά ομορφιά και όμως μέσω του πολιτιστικού τους συλλόγου μετρούν πολλούς επισκέπτες κάθε χρόνο και επί καθημερινής βάσεως ζουν εκεί επαγγελματίες και στο πανεμορφο το Αδάμ μιά ταβέρνα με το ζόρι κρατιέται . .Ισως αυτό είναι και σκοπός μερικων γιατί όπως λέει και η παροιμία <ο λύκος στην αναμπομπούλα χαίρεται >...

Οι νέοι να μην επιτρέψουν να γίνει το Αδάμ ένα μπάχαλο ,δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα,ας φροντίσουμε το χωριό μας .Οι μικροδιαφορές να παραμερίζοντε να ζούμε για το Αδάμ πρέπει να γίνει η καθημερινή μας έννοια.

Το Αδαμ ειναι η εικόνα μας, η Χαρά η ζωή μας!

¨Οσον αφορά για το τριήμερο που διανύομεν (14-16/2), ηταν πολλή καλή η δουλειά που έκανε ο πολιτιστικός μας σύλλογος, ΜΠΡΑΒΟ σας παιδιά να είστε γεροί!

Γειά σας Αδαμιώτες λεβεντόπαιδα.. Να καμαρώνετε για ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟ ΑΔΑΜ

ΓΕΙΑ -ΧΑΡΑ

Μαρία Λιναρούδη Παπαζά


 ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ  ΖΗΤΗΜΑ

 

Το «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ   ΖΗΤΗΜΑ », ήταν από τα παλιότερα χρόνια ένα από τα πιο σοβαρά θέματα στα Βαλκάνια. Δεν αφορούσε όμως νομίζω το  πώς θα ονομάζεται αυτή η περιοχή, για την οποία γίνεται τόσος ντόρος σήμερα. Το «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ» αφορούσε, το ποιο από τα γειτονικά κράτη ΕΛΛΑΔΑ- ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ- ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ, θα κατάφερνε να ενσωματώσει τελικά στην επικράτειά της όλη την περιοχή της πάλαι ποτέ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ του Φιλίππου και του Μ. Αλεξάνδρου.

 

Με την διάλυση του Οθωμανικού κράτους η παραπάνω περιοχή μετά τους Βαλκανικούς πολέμους βρέθηκε μοιρασμένη στα τρία. Αυτό το αποτέλεσμα είχαν οι συμφωνίες των  συμμάχων του Α΄ Βαλκανικού πολέμου. Η συνθήκη  συμμαχίας των τεσσάρων Βαλκανικών χωρών ( Ελλάδας- Σερβίας-Βουλγαρίας- Μαυροβουνίου)περιελάμβανε τον όρο ότι, όποια  περιοχή κατακτήσει ο κάθε σύμμαχος στην κοινή προσπάθεια να διωχθούν οι Τούρκοι από την περιοχή, θα ενσωματώνονταν στο κράτος του. Άσχετα αν αργότερα οι Βούλγαροι με διάφορα τερτίπια προσπάθησαν να πάρουν και την Θεσσαλονίκη που ήδη είχε καταληφθεί από τον Ελληνικό στρατό και στο τέλος, με τον Β΄ Βαλκανικό πόλεμο έχασαν και κάποια άλλα που είχαν καταλάβει με τον Α  Βαλκανικό  Πόλεμο. Πάντως γεγονός είναι ότι  η πολύπαθη περιοχή της Μακεδονίας του Φιλίππου και του Μ. Αλεξάνδρου βρέθηκε μετά την απελευθέρωσή της από τους Τούρκους, χωρισμένη στα τρία. Στην  δικιά μας Μακεδονία,  στην Μακεδονία του  Πιρίν  που την κατέχει σήμερα η Βουλγαρία  και τέλος στην Μακεδονία  της περιοχής του Βαρδάρη  και των Σκοπίων, για την οποία σήμερα γίνεται τόσος ντόρος.

 

Από εποχής Μ. Αλεξάνδρου και μετά η περιοχή υπήρξε διαδοχικά  τμήμα της Ρωμα΄ι΄κής, της Βυζαντινής και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ο χώρος ήταν ενιαίος και μέσα σ αυτόν κινούνταν ελεύθερα όλοι οι λαοί των Βαλκανίων. Υπήρξαν φορές που Έλληνες(Βυζαντινοί) έφθασαν κατακτητές  μέχρι τον Δούναβη, τα Ιεροσόλυμα και στο Δυρράχιο της σημερινής Αλβανίας. Υπήρξαν όμως και φορές που οι  Βούλγαροι αλλά και οι  Σέρβοι έκαναν επιδρομές και κατάφεραν να φθάσουν και να καταλάβουν για κάποια χρονικά διαστήματα  ακόμα και την  Πελοπόννησο. Αν σ όλα αυτά συμπεριλάβουμε και τις ατέλειωτες ειρηνικές μετακινήσεις και μετεγκαταστάσεις των νομαδικών φυλών, καταλαβαίνει εύκολα κανείς πόση σημασία έχει ο όρος « καθαρότητα ενός έθνους» για τα σημερινά δεδομένα στα Βαλκάνια.

 

Η περιοχή λοιπόν της πάλαι ποτέ Μακεδονίας κατακτήθηκε και κατοικήθηκε  στην μετά Αλέξανδρον εποχή από ανθρώπους που ανήκαν σε διάφορες εθνικότητες. Ήταν όμως μια περιοχή με το όνομα Μακεδονία, μέσα σε μία, κάθε φορά, αυτοκρατορία. Αργότερα πάλι μετά τους Βαλκανικούς πολέμους έγιναν  τρείς  περιοχές με το ίδιο όνομα κι η  κάθε μια τους ανήκε πλέον σε άλλο κράτος. Όλα αυτά τα δεχτήκαμε  γιατί δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα, δυστυχώς, σαν αδύνατο κράτος που ήμασταν. Ακόμα και μετά τους Παγκόσμιους πολέμους, που βρεθήκαμε να είμαστε και μάλιστα αρκετά ενεργοί με το μέρος των νικητών , στο τέλος οι σύμμαχοι μας, μας  «έριξαν». Η φωνή μας και το δίκιο μας δεν ακούστηκε.

 

Δυστυχώς κάποτε φθάσαμε στην δημιουργία της Γιουγκοσλαβίας, ενός ομοσπονδιακού κράτους, το οποίο  συμπεριλάμβανε  και το τμήμα της Μακεδονίας του Βαρδάρη, το οποίο ο Τίτο χαρακτήρισε, έντεχνα, σαν ένα από τα ομόσπονδα κρατίδια της Γιουγκοσλαβίας. Εμείς, δυστυχώς,  δεν αντιδράσαμε.  Εκείνη  λοιπόν ακριβώς τη στιγμή δημιουργήθηκε το πρόβλημα. Υπήρχε πια ένα επίσημο κράτος έστω και  ομόσπονδο, που λέγονταν Μακεδονία. Η υφήλιος το γνώρισε και τι το πιο απλό; Ταύτισε  τον Μ. Αλέξανδρο με αυτό το κρατίδιο. Τι τους ένοιαζε άλλωστε αν και τα διπλανά κράτη (Ελλάδα και Βουλγαρία) είχαν ‘’επαρχίες’’ με το όνομα ‘’Μακεδονία’’. Αυτοί έβλεπαν ότι υπήρχε κράτος με το όνομα ‘’Μ α κ ε δ ο ν ί α ‘’ Αλλά και ποιος τους ενημέρωσε ότι τα πράγματα δεν ήταν έτσι; Δυστυχώς κανείς.  Δεν μιλήσαμε…..Λουφάξαμε, για να πάρουμε τις οικονομικές βοήθειες από τους Μεγάλους  της εποχής, παραδίνοντας τα ιερά και όσιά μας….Τώρα  αγαπητοί μου φίλοι, ΤΡΕΧΟΥΜΕ……. Δυστυχώς  όμως δεν φτάνουμε προς το παρόν  εκεί που θέλουμε.

 

Θανάσης Στεφ. Παπαοικονόμου

 

 


 

Για τη Μακεδονία

Το Θέμα της Μακεδονίας πονάει όλους τους Έλληνες απανταχού γης. Εξυπηρετήσεις έγιναν με τον ένα ή άλλο τρόπο. Τα λεφτά τα έφαγαν συγκεκριμένα ατομα και τα έκαμαν κόμμα κι η εξυπηρέτηση που παρείχαν οι προς Βορράν  γειτόνοι μας την καλη εκείνη εποχή (και όσοι από τους μικρους αναγνώστες δεν το γνωρίζουν ,ας ρωτησουν τους παπούδες τους ,οι οποίοι θα πρέπει να τους απαντήσουν ειλικρινά) στους δυνατούς Έλληνες του '48-΄49 και στους προστάτες τους ,έφεραν αυτά τα αποτελέσματα για τα οποία κάνουμε τάχα ότι σχίζουμε  τις σάρκες μας. Και οι προς Βορράν μας την πλήρωσαν και αυτοί την νύμφη, για το λαό μιλάω, γιατί όλα αυτά τα χρόνια ο Γιοσιφ Μπρός, μέχρι τον θάνατο του τους ξεπουπούλιασε τους προστάτες μας  ώσπου '90 τους κάνανε <τσιούρπ΄'αλάζ>, κατά το κοινώς  λεχθέν κομμάτ΄'στο κομματούδ'.

Όταν ο Βακαλόπουλος κατέθετε  τις διαμαρτυρίες του και τους αγώνες του σχετικά με το θέμα οι απο βορράν φίλοι μας στα ξένα πανεπιστήμια είχαν πάνω από 400 μελέτες.

Μαρία Λιναρούδη Παπαζά

 

 


Εδώ πολυτεχνείο !!!!!!

 

Υποθέστε ότι μια τάξη δημοτικού με 9 παιδιά με «ειδικές ανάγκες» (τα χαρακτηρίζει το σύνδρομο Down) έχει ένα χαρισματικό δάσκαλο που θέλει να τους διδάξει την διαχρονική αξία της Δημοκρατίας. Τους εξηγεί, λοιπόν, και γίνεται κατανοητός, ότι στη Δημοκρατία γίνεται αυτό που αποφασίζει η πλειοψηφία, αποχωρεί από την τάξη και αφήνει τα παιδιά να επιλέξουν κάτι και να ψηφίσουν για αυτό..Δημοκρατικά!Όταν επιστρέφει ο δάσκαλος του ανακοινώνουν τα αποτελέσματα: 5 ψήφισαν ΥΠΕΡ της απόφασης, 3 ψήφισαν κατά και 1 παιδί έριξε λευκό! Ρωτώντας τι επέλεξαν να κάνουν ακούει εμβρόντητος «να σας πετάξουμε Κύριε έξω από το παράθυρο, να δούμε πώς θα πέφτετε και όταν ανεβείτε επάνω να μας πείτε πώς αισθανθήκατε!»

Η αίθουσα βρίσκεται στον τρίτο όροφο!!!Ο χαρισματικός και καλοπροαίρετος δάσκαλος έχει τελικά μόνο δυο επιλογές: να αποδεχθεί και να εφαρμόσει την απόφαση των παιδιών επιβεβαιώνοντας την ομορφιά και τη δύναμη της δημοκρατίας οπότε και θα σκοτωθεί πέφτοντας από τέτοιο ύψος ή να αρνηθεί να εφαρμόσει την απόφαση που πάρθηκε με δημοκρατικές διαδικασίες αποδεχόμενος ότι τα παιδιά ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ να πάρουν σοβαρές αποφάσεις καθώς ΔΕΝ διαθέτουν εξαιτίας του προβλήματός τους το απαιτούμενο επίπεδο διανοητικής ικανότητας (I. Q.) οπότε και ΚΑΤΑΡΓΕΙ τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και τις δημοκρατικές διαδικασίες σώζοντας τη ζωή του και αποφεύγοντας να εμπλέξει τα παιδιά σε κακουργηματική πράξη!!!  (ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ)



Η Ελλάδα μας  !!!! η χώρα που απαρτίζεται μόνο με ανθρώπους με ειδικές ανάγκες !!!!



Ντρέπομαι ντρέπομαι ντρέπομαι......

Ήθελα να μπω μπροστά στήν πύλη και να ουρλιάξω φύγετε σωθείτε δεν θέλουμε δημοκρατία δεν μπορούμε να την διαχειριστούμε δεν είμαστε ικανοί !!!!!!!

Δημοκρατία για μας σημαίνει ολιγαρχία καταναλωτισμός ύλη  ύλη και μόνο  ύλη

όταν την είχαμε δεν μιλούσαμε τώρα αδιαφορούμε .....

αναλωθήκαμε και τα καταστρέψαμε όλα στην προσπάθεια να την αποκτήσουμε 

τώρα κάναμε τα παιδιά μας να αδιαφορούν που δεν την έχουν που δεν μπορόυμε να τους τη δώσουμε

καταστρέψαμε μιά γενιά ολόκληρη,   στα ναρκωτικά, αλκοόλ, καφετέρια μπάρ και ύπνο

μάθαμε όσα χρειαζόταν για να κάνουμε τούς έξυπνους όχι για να ανοίξουμε το ριμάδι  να δεί μπροστα τη θύελα πού έρχεται....

δεν είχαμε ποτέ ελευθερία ψυχής για να την κατανοήσουμε....

ταυτιζόμαστε περισσότερο με τον θύτη παρά με το θύμα

χρήμα χρήμα χρήμα

πετάς μια δεσμίδα κι ότι κι αν έκανες καλώς καμωμένο !!!!!

αν δεν τόχεις αναλώνεσαι στο μικρόκοσμό σου αναλύσεις επί των αναλύσεων γιά το τίποτα !!!!!

στόν κόσμο μας, ότι δεν ξέρω το απορείπτω δέν υπάρχει...

Δηλώνεις ότι φαίνεσαι...



ντρέπομαι, ντρέπομαι, ντρέπομαι

με πνίγει το αίμα τόσων αθώων που χύθηκε για τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Άννα Καλίνη

 


 

Για το Αδάμ

Το χωριό  το Αδάμ που κάποτε ήταν γνωστό σε όλη την Ελλάδα για ιδιαίτερους λόγους, σήμερα είναι γεροντοχωριό .Κι ας μην σχίζονται μερικοί  εκτός Αδαμ (Αδαμιώτες), για αγάπες και πράσινα άλογα τα ακούμε παραμύθια. Για το  χωριό  τους  ενδιαφέρον κανένα,  να το κάνουν γνωστό στους ξένους,αν και είχαν πρόσβαση  με πολλές γνωριμίες οι περισσότεροι. Ας δούμε τι γίνεται λίγο πιο πάνω από μας και να  διαρωτηθούμε, πως τόσοι πολλοί  ξένοι, έκτισαν σπίτια  που σχέση με το χώρο εκείνο δεν είχαν?

Για την  σελίδα του Αδάμ στο διαδύκτιο,  να  φροντίσουμε  όλοι να θυμηθούμε  εκφράσεις, που η ντροπή μας μήπως και μας κοροίδέψουν οι πολιτισμένοι, τις αφήσαμε και τώρα προσπαθούμε να τις  μαζέψουμε (αν και  οι περισσότερες έχουν ρίζα από την αρχαία ελληνική γλώσσα..)!

Μαρία Λιναρούδη Παπαζά

 


 

Για "Μουσείο" και "Καλλικράτη"

Παρά τα χονδρά λόγια των υπευθύνων ,ότι έχουν προωθήσει το θέμα για  τα μουσικά οργανα που βρίσκονται στο Αδάμ  εμείς δεν είδαμε καμμιά κίνηση να γίνεται .Αναθέσεις και όλα τα άλλα  ακούγονται  απόμακρα .

Τώρα εκείνο που μας νοιάζει είναι το θέμα <Καλλικράτης >τι θα χάσουμε τι θα κερδίσουμε .Το ποιός θα δεχθή να κάνει συννένωση με τον πάμπτωχο δήμο μας είναι το μεγάλο θέμα.
Θέλω να ξέρω που ειναι η ανάπτυξη στο τόπο μας που ευαγγελίζεται ο κ δήμαρχος σε άρθρο του,  αφού τόσα χρόνια δεν έχουν δημιουργήσει ερεθίσματα που να φέρουν νέους στο δήμο να παράγουν και να καταναλώνουν εντός του τόπου μας.

Οποιος βλέπει τα πράγματα με καθαρό μάτι, ο κ δήμαρχος τον ονομάζει <εισαι  προκατειλημμένο ατομο φίλε μου > απαντηση προς εμέ στο site  www.zagklieri.gr <οι απόψεις σας >.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι πιάσαμε πάτο.
Ευτυχώς που υπήρξαν και άτομα τις παλιότερες εποχές που φρόντισαν τον τόπο,γιατί αν περιμέναμε  τους σημ...............

Υστ Μηνιαία .Εφημερίδα η επόμενη μέρα 
ΜΗΝΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ,Όπου ......

 

Γιατί αδαμιώτες ,δεν  κάνετε θέμα τα κακώς κείμενα του δήμου μας, δεν σας ενδιαφέρει να σχολιάσετε  το χάλι που επικρατεί? ( ίσως συνέλθουν οι κρατούντες,)

Ότι ο δήμος μας είναι από τους φτωχότερους της Ελλάδας. Τι φοβάστε μην χαρακτηρισθήτε?  Ή τα βλέπετε όλα ρόδινα? Αν ναι, να το πείτε και σέ μένα να χαρώ.

Μαρία Λιναρούδη Παπαζά

 

 


Για το πρόβλημα του νερού

'Eχουμε έναν πολύ όμορφο τόπο καταγωγής .... το ΑΔΑΜ !!!!!
Τον έχουμε παραμελήσει   τόσο πολύ... που έγινε το χωριό των γερόντων  !!!!!!
Και αφού τούς αφήσαμε ολομόναχους, με χαλασμένους ΔΡΟΜΟΥΣ  (οι περισσότεροι χωρίς  ΦΩΣ) μήπως γρεμοτσακστούν και αυτοί πού απώμναν .......τούς προσφέρουμε και υγιεινό  ΝΕΡΟ  να πίνουν, να μαγειρεύουν, να ποτίζουν τους μπαξέδες, τα ζώα τους όσοι έχουν!!!!!!!!!!

Και μη μου πείτε ότι αγοράζουν 'εμφιαλωμένο  ??????
Ισως μόνο να πιουν ...... οταν το θυμηθούν.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΎΝ ΝΑ ΚΑΤΑΛΆΒΟΥΝ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΡΣΕΝΙΚΟ Η ΚΑΔΜΙΟ  !!!!!!!!

Και σέ βάθος χρόνου, τις επιπτώσεις !!!!!!
Αφού το νερό δέν μυρίζει, δεν ειναι θολό, μιά χαρά ειναι !!!!!
ετσι λέει η δική μου μαμά.....

Πιστεύω κάτι πρέπει να κάνουμε....τρώμε ντομάτες και λαχανικά.... παίρνουμε φρέσκια αυγά....με τι περιεχόμενο ?????

Η δική μου ΠΡΟΤΑΣΗ : να μαζέψουμε υπογραφές, να κατατεθούν στον δήμαρχο και να συνεχίσουμε σε υπουργεία !!!!!

ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΑΣ ΧΩΡΙΑΝΟΙ

ΑΝΝΑ ΚΑΛΙΝΙ   (ΓΚΙΖΕΛΗ)

 

 

 


Πρόβλημα με το νερό

 

Όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι  με τον υπολογιστή  και να γράφω και να στέλνω μηνύματα και σχόλια σε διάφορα sites,έγινα μέλος του site  του Βαγγέλη του Λάμπου www.zagliveri.com, και εκεί θυμάμαι έστειλα ένα σχόλιο, διαμαρτυρόμενος κάπως, για το ότι οι χωριανοί μας αναγκάζονται να πίνουν και να χρησιμοποιούν για όλες τις άλλες ανάγκες τους, (μαγείρεμα-πλύσιμο ρούχων και σκευών κουζίνας-πότισμα μπαχτσέδων κτλ), νερό ακατάλληλο και επικίνδυνο για την υγεία..    

Δέχτηκα τότε κάποιες  ελάχιστες απαντήσεις από  κάποιους  υπεύθυνους, ή δήθεν υπεύθυνους με διάφορα ψευδώνυμα, στις οποίες άλλοι μου έλεγαν ότι, ότι  έγραφα, το έγραφα  κακόβουλα, κι άλλοι μου έλεγαν ότι το θέμα δεν ήταν και τόσο σοβαρό, καθότι μάλιστα σύντομα , νέες πηγές που είχαν βρεθεί θα έδιναν στο χωριό μας καλό νερό!!!!!!!!!                                                                                                                     

Έκτοτε είδα να γίνονται διάφορα έργα υποδομής, μηχανήματα να δουλεύουν, χρήματα να ξοδεύονται….Νερό πόσιμο όμως,  δεν είδα…..      

Όλοι αυτοί οι υπεύθυνοι δημοτικοί άρχοντες,  που μέχρι τώρα διοικούσαν τον δήμο Καλινδοίων και που  φιλοδοξούν να συμμετέχουν στην  διοίκηση και του νέου  μεγάλου δήμου μας, θα μπορούσαν μήπως να μας πουν σήμερα , (να απολογηθούν θα έλεγα), τι έκαναν μέχρι τώρα για το σοβαρό αυτό πρόβλημα του χωριού μας;;;;

Και ακόμη τι σκέπτονται να κάνουν για την επίλυση του προβλήματος του χωριού μας, αν τυχόν ο κόσμος τους ψηφίσει και γίνουν δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, κοινοτάρχες ή δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι.             

Πρέπει νομίζω να γνωρίζουμε από τώρα……….                                                                                                        

Πάντα με καλή θέληση …                                                                            

Θανάσης Στεφ. Παπαοικονόμου

 

Σόμπορο

Σόμπορο
Βλ Γειά σας Αδαμιωτες καλό Χειμωνα να εχουμε ,ηπιο χωρις πολλες σκοτουρες Σόμπορο (14.11.17, 12:49)(18:12) 0
Βλ Γειά σας Αδαμιωτες στο μεσον τουφθινοπωρου και βαλτωσαμε ,με το καλο ναρθει ο Χειμωνας τα πηρατε τα ξυλα σας φετος μου μοιαζει βαρυς θα ειναι . . τα λεμε του χρονου καλο υπνο Σόμπορο (10.10.17, 13:54)(18:12) 0
Βλ Λιγοτερη κινηση στο σομπορο η πολλη ειναι καταρα Σόμπορο (24.08.17, 14:01)(18:12) 0
Βλ σε σας πετυχατε να εχετε μια θεση στην ανωτατη εκπαιδευση συγχαρητηρια και κάντε το σταυρο σας να αλλαξει η οικονομική κατασταση στην πατριδα μας ωσπου να γίνετε ακαδημαίκοι πολιτες και για τους αλλους που δεν τα καταφεραν η ζωή δεν χαθηκε υπαρχουν και αλλες ευκαιριες γεροι να ειστε σιγουρα και για σας κατι περιμενει Σόμπορο (24.08.17, 13:58)(18:12) 0
Βλ Με το νερο καλέ τι γινεται τα φαγαμε τα 2,5 χρονια και το θεμα αλυτο Από λογια ..... Σόμπορο (02.05.17, 12:20)(18:12) 3
Βλ Γειά σας Αδαμιωτες καλό μηνα και από δω καλο καλοκαιρι Σόμπορο (02.05.17, 12:16)(18:12) 1
Βλ Καλημέρα Αδαμ ,μα τι κινηση ειναι αυτή .Γιατι δεν καλημεριζόμζστε εστω και ετσι μιας και βαριομαστε να πουμε καλημερα όταν ανταμωνουμε Σόμπορο (29.01.17, 08:51)(08:01) 2
Βλ λαθος στην παραδοση Σόμπορο (25.12.16, 19:42)(19:12) 4
Βλ Βρε παιδιά η δωρεα του παραδωσιακων μουσικων οργανων του Χρισ Χάλαρη στο Αδάμ τι γίνεται? την κλεισαμε στο σχολειο και εκει βαλτωνει Σόμπορο (25.12.16, 14:06)(14:12) 5
Βλ Εσεις που γραφατε που χαθηκατε ,η σελιδα νομιζω ότι πατωνει και αυτο ειναι κακο μια σελιδα που θα ζηλευαν μεγαλες πολεις Σόμπορο (25.12.16, 13:30)(13:12) 2
Βλ Χρονια πολλά Αδάμ όπου και αν βρισκεσαι στην πατριδα ή στα περατα του κόσμου και καλή χρονια να εχουμε με υγεία και ειρήνη Σόμπορο (25.12.16, 13:28)(13:12) 2
Βλ Αντε εμεις γενικως πεινάμε μα εσεις εκτος Ελλάδος δεν πεινάτε και δεν μπαίνετε να μας πειτε πως τα περνάτε Σόμπορο (20.09.16, 17:26)(18:12) 3
Βλ πάει και αυτή η σελιδα την επιασε και αυτή η οικονομικη κρίση Ντροπη μας Σόμπορο (20.09.16, 17:22)(18:12) 0
Βλ αντε βρε κουνηθειτε ,ετσι θα πάρουμε την Πόλη? Σόμπορο (26.07.16, 23:07)(23:07) 2
Βλ απο τοτε που το κανατε μοντέρνο adamiotes θαρρεις και κάτσατε πάνω τετοια καντεμιά Σόμπορο (26.07.16, 23:04)(23:07) 1
Βλ το βιβλιο θαναση πολυ καλό , οι αναμνησεις μας ζωντανευουν Σόμπορο (18.06.16, 11:54)(18:12) 1
thanasispap Βασίλη εντάξει,τα βρήκα.'Εφτεγε το ipad.. Σόμπορο (26.05.16, 03:06)(03:05) 2
bozatzidis Αφού φανεί το βιβλίο σε πλήρη οθόνη, όποιος θέλει να το κάνει ακόμη μεγαλύτερη, πατάει το εικονίδιο για ζουμ που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στα βελάκια. Είναι ο μεγεθυντικός φακός με το + Σόμπορο (25.05.16, 22:09)(22:05) 1
bozatzidis Για να πας στην προηγούμενη σελίδα δεν έχει να κάνει ποτέ με ένα site. Πατάς το πάνω αριστερό βελάκι του browser (mozzilla, chrome κλπ). Σόμπορο (25.05.16, 22:06)(22:05) 0
bozatzidis Θανάση ανεβάζω εικόνα που δείχνει που πρέπει να κλικάρεις για να δεις το βιβλίο σε πλήρη οθόνη. Σόμπορο (25.05.16, 22:05)(22:05) 0
You are not allowed to use shoutbox.